یک سنجاقک به نام «دیوید اتنبرو» شد

خبرگزاری مهر: دیوید اتنبرو محقق و مجری برنامه‌های حیات وحش با نامگذاری یک حشره صد میلیون ساله به نامش، تجلیل شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز چهارشنبه دانشمندان یک سنجاقک نیم میلیون ساله را به نام مجری و طبیعت‌شناس کهنه‌کار بریتانیایی خواندند.
 
یک سنجاقک به نام «دیوید اتنبرو» شد

این سنجاقک در ایالت کاشین میانمار یافت شده و از دوره کرتاسوس میانی و زمانی که هنوز دایناسورها بر زمین سلطه داشتند، به جای مانده است.

محققان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند به پاس تلاش و علاقه یک عمر این شخصیت تلویزیونی و برای گرامیداشت نودمین سال تولد وی تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند.

ادموند یارزمبوسکی دانشمند موزه تاریخ طبیعی لندن گفت: این گونه حشره کهربایی بسیار نادر است. از آنجا که سر دیوید نه تنها به موضوع کهربا علاقه دارد بلکه رییس جامعه سنجافک‌های بریتانیا نیز هست، تصمیم به انجام این کار گرفتیم.

این فسیل که در کهربا جا گرفته و در طی میلیون‌ها سال به صورت فسیل درآمده است به گفته دانشمندان به خوبی باقی مانده و بال‌های کاملی دارد.

اتنبرو که سال ۱۹۸۵ به مقام سِر نایل شده، در طول ۶ دهه گذشته در سراسر جهان به سفر پرداخته و گزارش‌هایی از جهان شگفت‌انگیز حیوانات تهیه کرده است.

مجموعه «زندگی روی زمین» که به همت وی تهیه شده توسط بیش از نیم میلیارد نفر تماشا شده است. در سال‌های اخیر وی یکی از فعالان تغییرات آب و هوایی زمین بوده است.

سر دیوید اتنبرو که از گزارش دهندگان واقعه فرود انسان بر کره ماه بود، ۶۴ سال به عنوان یک مستندساز فعالیت کرد و الگوی فیلمسازی مستند در سراسر جهان است.

وی تنها فردی است که موفق به دریافت جایزه بفتا هم در فیلم‌های سیاه و سفید، هم رنگی و هم سه بعدی در زمینه مستند حیات وحش شده است.  این مستندساز به عنوان گنجینه ملی بریتانیا شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۲ یکی از ۱۰۰ چهره برتر انگلستان خوانده شد.

وی قرار است «سیاره آبی ۲» را تا اواخر امسال برای بی‌بی‌سی روی آنتن ببرد.

ورتو، گوشی‌هایش را به حراج گذاشت

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شرکت «ورتو» (Vertu) که به عنوان یک سازنده گوشی‌های بسیار لوکس و گران قیمت شناخته می‌شود سال گذشته یکی از کارخانه‌های خودش در کشور انگلیس را تعطیل کرد و حالا هم برخی از گوشی‌های خودش را به حراج گذاشته است.
 
 ورتو گوشی‌هایش را به حراج گذاشت 
 
این حراج شامل ۱۰۵ گوشی ورتو می‌شود که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند و قیمت آن هم از ۲۶ هزار دلار شروع می‌شود. برخی از این گوشی‌ها ارزشی بالاتر از این قیمت دارند چرا که در ساخت آن‌ها از طلای ۱۸ عیار، تیتانیوم و فولاد زد زنگ استفاده شده است. حتی برای ساخت برخی از این گوشی‌ها از الماس هم استفاده شده.
 
 ورتو گوشی‌هایش را به حراج گذاشت

گفته شده برخی از این گوشی‌ها به خوبی کار می‌کنند و تعداد از آن‌ها هم کار نمی‌کنند. برخی از این گوشی‌ها در زمانی که ورتو از شرایط مالی بهتری برخوردار بود با قیمت نزدیک به ۳۰ هزار دلار هم به‌فروش رفته‌اند. حتی این گوشی‌ها از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار بودند. سال گذشته هم این شرکت سه مدل گوشی ارزان قیمت راهی بازار کرد که البته ۴۲۰۰ دلار قیمت داشتند.

البته به نظر نمی‌رسد که قیمت ۲۶ هزار دلار برای ۱۰۵ گوشی بسیار لوکس چندان بالا باشد؛ اما قطعا در حراجی این قیمت بالاتر هم خواهد رفت.

انفجار در نزدیکی فرودگاهی در لندن

خبرگزاری مهر: منابع محلی اعلام کردند که در نزدیکی فرودگاه بین المللی «ساوت‌اند» در لندن یک انفجار رخ داده است. 

نیروهای آتش نشانی و امدادی به سرعت به محل اعزام شده اند.

در عکس های منتشره دودهای سیاه زیادی دیده می شود.

سخنگوی فرودگاه ساوت اند در این خصوص اعلام کرد که هم اکنون نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند و آتش حاصل از این انفجار تحت کنترل است.

بر این اساس اعلام شده که فرودگاه مذکور باز است و فعالیت آن طبق روال عادی است و پروازها در حال انجام است.

نجفی به دیدار قالیباف رفت

باشگاه خبرنگاران جوان: نجفی گزینه جدی شهرداری به دیدار قالیباف رفت.


نجفی به دیدار قالیباف رفت

استخدام مهندس افسانه‌ای اپل توسط گوگل

مجله سخت افزار: کریس لاتنر برنامه نویس افسانه ای، سال پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. او اپل را ترک کرد، جاییکه موفق شد زبان برنامه نویسی Swift را توسعه دهد. او برای کمک به توسعه تکنولوژی Autopilot به شرکت تسلا پیوست، اما تنها چند ماه بعد متوجه شد که برای این شغل مناسب نیست و تسلا را ترک کرد.
 
 استخدام مهندس افسانه‌ای اپل توسط گوگل 
 
حالا او اعلام کرده است که به گوگل (یعنی تیم Brain) می پیوندد تا AI (هوش مصنوعی) برای همه در دسترس باشد. در حالیکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست لاتنر در این تیم چه وظیفه ای خواهد داشت، بلومبرگ می گوید که او بر روی زبان TensorFlow کار خواهد کرد، این برنامه برای ساده سازی برنامه نویسی AI است.

این استخدام لزوماً وضعیت اپل را تغییر نخواهد داد، چرا که برای ماههاست که آنها بدون لاتنر ادامه میدهند، اما برای گوگل شرایط قطعاً تغییرات محسوسی خواهد کرد. لاتنر برای توسعه Swift اعتبار بسیاری کسب کرد، چرا که سوئیفت سریع، کاملاً مدرن و از همه مهمتر قابل دسترسی بود و تمامی برنامه نویسان از مبتدی تا حرفه ای می توانستند از آن بهره مند شوند.
 
حالا گوگل می تواند از دانش فنی او استفاده کند تا استفاده از TensorFlow را آسانتر کند و یا نیازهای سخت افزاری را کاهش دهد تا هوش مصنوعی بتواند به براحتی بر روی موبایل ها و لپتاپ ها استفاده شود. البته که هیچ تضیمنی وجود ندارد که لاتنر شاهکارهای قبلی خود را بتواند در گوگل هم پیاده کند، اما با توجه به توانایی های او این احتمال دور از انتظار نیست.